niedziela, 8 maja 2016



Podróżowanie:
-Travelling by car/ coach on motorways- podróżowanie samochodem/ autokarem po autostradach
-Where`s the toll?- gdzie jest miejsce pobierania opłat?
-Can you show me on the map where I am?-czy może mi pan pokazać, w którym jestem teraz?
-How can I get to the M-1 Motorway?- jak dojadę do autostrady M-1?
-where can I find a boarding house?- gdzie mogę znaleźć pensjonat?
-How long will I wait for the tow truck/ breakdown service?Jak długo muszę czekać na pomoc drogową?

-what are the parking charges? Jakie sa opłaty parkingowe?

Wypadek samochodowy:
-There`s been an accident- Zdarzył się wypadek
-There are people injured- są ranni
-Please call the ambulance/ the police/ the fire brigade- prosze wezwacpogotowie/ policję/ straz pożarna
-I`m on road number 2 near London- Znajduje sie na drodze nr 2 w pobliżu London.
--I`m slightly injured- jestem lekko ranny
-the car`s badly damaged- samochód jest lekko uszkodzony
-I`d like to call for road assistance- chciałbym wezwac pomoc drogowa

Dojazd do dworca:-
-Where`s the railway station?-gdzie jest dworzec kolejowy?
-is it far from here?- czy to jest daleko stąd?
-How can I get to the station?- czym dojade na dworzec?
-How many stops- ile przystanków

-What time does the train arrive in Belgium?- O której ten pociąg przyjeżdza do Belgii?
-Does this train pass through Brussels?- Czy ten pociąg przejeżdża przez Brukselę?
-Where can I find the trains timetables?-gdzie znajde rozklad jazdy pociągów?

-Where`s the exchange counter?- Gdzie jest kantor wymiany walut?
-Here`s my student card.- Tutaj jest moja legitymacja studencka
-is there a reduced fare/ discounts for students?-czy studenci maja zniżkę
-Up to what age?- do ilu lat?
-I`d like two and three reduced fare tickets- Poproszę 2 zwykłe I 3 ulgowe bilety.
-How long is this ticket valid?-Jak długo ważny jest ten bilet?

PYTANIE O CENĘ
-How much does the ticket cost?- Ile kosztuje bilet?
-What`s the price of…………..(the ticket)- jaka jest cena biletu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz